Velkommen

Velkommen til Prosjekt gammel havseiler. En weblogg om havseileren Onkel Blå (tidligere Blues)- en IW 31 fra 1971. Bloggen er i første rekke for egen dokumentasjon, men hvis andre har nytte og glede av innholdet er det hyggelig. Legg gjerne igjen en hilsen i gjesteboken eller legg igjen kommentarer under innleggene.

Mottoet for Prosjekt gammel havseiler er todelt: Langsomt, men godt. Mottoet er dekkende for hvordan båtlivet skal utfolde seg. Nøkkelord her er sakte tid og naturopplevelser. For seilingens del ligger det dog et ønske om å gjøre skam på første del gjennom å leve opp til andre del.

For den som ønsker å vite mer om IW 31 finnes det en samling linker i høyre marg. Still gjerne spørsmål i det nye IW 31 Forum.

torsdag 18. oktober 2007

Spinnakertrening


Noen av oss er ivrige. En flott nordlig bris og knallvær ble brukt til å trene spinnakerseiling på strekningen Storsand - Filtvet. Vi gjorde unna en håndfull jibber uten særlige problemer - førstereisfordekkmannen får klart 'bestått'.

Kryssen hjem igjen ble litt amputert da halsen på forseilet røk tvert av. Jeg har antakelig brukt feil type sjakkel med kanter som har gnagd seg gjennom nylonbåndet. The devil is in the details.

Disse var med: Jan Erlend og Harald

1 kommentar:

Bjørn sa...

Hei Harald
Kopierer kommentarene som jeg la inn hos meg. Siden din fortjener den....

"Hei Harald
Takker for tipset. Jeg skal sjekke ut Bavaria38, som du ser er det en del hjemmesnekkring for å få til polarene.
Ellers var jeg innompå bloggen iw31, og må bare returnere ros og gode ord.
Helt topp med en aktiv blog. Båten gir nostalgia, jeg hadde en B31 (Bostrøm) over flere år før jeg byttet via Jeanneau til nå Bavaria.
Flott båt.
Hilsen Bjørn"