tag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post3568393513788437289..comments2021-08-31T20:25:11.337+01:00Comments on Prosjekt gammel havseiler: GjestebokHarald Hhttp://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comBlogger36125tag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-62867875889440528352010-01-07T15:31:11.342+01:002010-01-07T15:31:11.342+01:00Hej!
Båten byggdes om av Leif Eriksson i Norrtälje...Hej!<br />Båten byggdes om av Leif Eriksson i Norrtälje. Han gjorde samma sak med en Lill-Scampi innan, dvs sågade bort understa 40 cm av skrovet, plastade dit en helt plan botten och till det en 2m djup köl med bulb. En riktig racer på den tiden, men samtidigt ett märkligt försök eftersom Scampi redan vunnit Half ton cup 3 år i rad.<br />En gubbe stod och drömde på IW-varvet då de satte Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-8707748005587065472009-11-30T21:08:17.966+01:002009-11-30T21:08:17.966+01:00Hei,
Hvordan går det med onkel blå?
Lenge siden de...Hei,<br />Hvordan går det med onkel blå?<br />Lenge siden det har vært noen oppdatering siden.<br /><br />Iwrig.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-22980206026191136302009-01-12T22:11:00.000+01:002009-01-12T22:11:00.000+01:00Hei! Hvordan går det med mastefoten?Sjekk denne:ht...Hei! Hvordan går det med mastefoten?<BR/><BR/>Sjekk denne:<BR/><BR/>http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49482<BR/><BR/>Jeg startet likegodt en egen tråd for disse flotte båtene på "baatplassen.no".<BR/><BR/>J.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-11030571133443047292008-07-15T20:08:00.000+01:002008-07-15T20:08:00.000+01:00Hei, gratulerer om en flott hjemmeside. Bra inform...Hei, gratulerer om en flott hjemmeside. Bra informasjon, kjempefin båt. Hilsen fra Lady B (IW 40)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-37936878875406859162008-04-07T20:13:00.000+01:002008-04-07T20:13:00.000+01:00Hei Lars,Jeg tror IW 31 fra 1970 har en litt annen...Hei Lars,<BR/><BR/>Jeg tror IW 31 fra 1970 har en litt annen cockpit enn senere (1972+) modeller. Fra 1972 er cockpitkarmene bredere, noe som gir plass til et lite hanskerom. Det kan se ut som om senere modeller også har enn litt annen innredning enn min ('71) - se brosjyren fra IW-Varvet (http://iw31.blogspot.com/search/label/Historikk).<BR/><BR/>Særlige ting å være oppmerksom på? Utover Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-66088366400756405512008-03-16T23:03:00.000+01:002008-03-16T23:03:00.000+01:00Hei Haraldjeg skrev i august 2007 i din gæstbog. D...Hei Harald<BR/><BR/>jeg skrev i august 2007 i din gæstbog. Dejligt at vide at du vil dele din viden. Jeg kigger aktuelt på en IW fra 1970. Hvad er forskellen på den og senere versioner? Hvad skal jeg være særlig opmærksom på ved køb af IW'en? Kender du også Commander 31från Bianca værftet, som næsten skulle være en dansk kopi af IW31?<BR/>Seilerhilsen Lars /danmarkAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-54679293995558709872008-03-12T23:20:00.000+01:002008-03-12T23:20:00.000+01:00Iwrig,Kunne du tenke deg å dele din erfaring med m...Iwrig,<BR/><BR/>Kunne du tenke deg å dele din erfaring med motorbytte på http://www.4web.dk/forum/index.php?<BR/><BR/>- HaraldHarald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-64594442301369871562008-02-01T11:36:00.000+01:002008-02-01T11:36:00.000+01:00Hei,På randen oppe har jeg brukt gulltape fra Wats...Hei,<BR/>På randen oppe har jeg brukt gulltape fra Watski i mangel på tid i våres. La den bare utenpå den gamle flisete så når du ser den nærme er det ikke så pent, men det virker som den sitter. Får fjerne den og skrape helt rent en annen gang når viktigere ting er ferdig...<BR/>Vannlinjen malte jeg med en 2-komp fra international, men denne må tas på nytt til våren da jeg fulgte den orginale Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-32825958347423919952008-01-24T20:22:00.000+01:002008-01-24T20:22:00.000+01:00Iwrig, Jeg har et spørsmål: Hva slags maling har ...Iwrig, <BR/>Jeg har et spørsmål: Hva slags maling har du brukt på snobberanden din? Er du fornøyd med den?<BR/><BR/>- HaraldHarald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-60735288933135147832008-01-15T17:12:00.000+01:002008-01-15T17:12:00.000+01:00Hei Iwrig! Og godt nyttår til deg!Jeg har hør nok ...Hei Iwrig! Og godt nyttår til deg!<BR/><BR/>Jeg har hør nok stygge ting om hvit VC 17 til å holde meg unna. <BR/><BR/>Iwrig ser jo veldig fin ut over vannlinjen, hvis det er noen trøst.<BR/><BR/>Du får skrape og pusse bunnen glatt til våren og stille opp i Færderseilasen. Jeg og Balladene skal prøve å få en egen klasse for gamle halvtonnere. Jeg er blitt kontaktet av en annen IW 31 som også er Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-89890495926938314532008-01-05T22:36:00.000+01:002008-01-05T22:36:00.000+01:00Hei Harald,Det er Iwrig som ligger der i Engelvike...Hei Harald,<BR/>Det er Iwrig som ligger der i Engelviken, i vente på opptak for vinteren. Full av groe og møkk etter en sesong som var så langt unna båtnavnet man kan komme, desverre...<BR/>Klok av skade vil jeg advare deg mot hvit VC 17, synd jeg ikke hadde med kamera når båten gikk opp av vannet for det var noe av det verste jeg har sett.<BR/>I år blir det sort!<BR/>Nå ser vi fram i mot en ny Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-29890978679398431112007-08-29T06:33:00.000+01:002007-08-29T06:33:00.000+01:00Hei Lars,Jeg er helt enig med deg - linjene til IW...Hei Lars,<BR/><BR/>Jeg er helt enig med deg - linjene til IW 31 er finere enn Ballad, men man får lide litt for skjønnheten - IW er nok litt trangere innvendig.<BR/><BR/>Jeg har allerede lagt ut noen tester i bloggen:<BR/>http://iw31.blogspot.com/2007/03/hva-pressen-skrev.html<BR/><BR/>Hvis du lurer på mer om IW, så spør i vei - enten her i bloggen, eller i det nyopprettede (danske) IW-forum: Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-82736251935327674892007-08-27T10:57:00.000+01:002007-08-27T10:57:00.000+01:00En hilsen fra Danmark. Vældig flot båd. Jeg går se...En hilsen fra Danmark. Vældig flot båd. Jeg går selv og titta på en IW31, men jeg synes det er svært at få informationer om dens segelegenskaber. Kender i til nogle test af båten? Parallelt med IW31 kigger jeg også på en Ballad, men synes faktisk at linjerne i IW er mere vakra.<BR/><BR/>Gode tips og råd er velkomne :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-21675054770112512202007-05-15T20:51:00.000+01:002007-05-15T20:51:00.000+01:00Gratulerer med flott båt og hjemmeside!Det er en g...Gratulerer med flott båt og hjemmeside!<BR/>Det er en glede å se at båten blir tatt godt vare på. Som tidligere eier av forhenværende Blues gjennom mange år vet jeg at den blir til stor glede. Gleder meg til å se den på fjorden i ny glans!Blueshttps://www.blogger.com/profile/10498193729383022486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-27693970137519638332007-05-14T23:15:00.000+01:002007-05-14T23:15:00.000+01:00Hei Iwrig,Hvis det er noen trøst, så kan jeg love ...Hei Iwrig,<BR/><BR/>Hvis det er noen trøst, så kan jeg love deg at kjølen min ikke er helsparklet, undervannsskroget er ikke så glatt at det fortjener VC17 (men kanskje neste år?), og det elektriske anlegget virker (eller ikke...) bare av gammel vane.<BR/><BR/>Det er mulig det blir et lite pinsetokt nedover Østfoldkysten. Send meg en epost til harald.hauglin@basalmed.uio.no hvis du har lyst til åHarald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-55313389406556483272007-05-14T23:08:00.000+01:002007-05-14T23:08:00.000+01:00Hei Christian,På min båt var kranene defekte og sl...Hei Christian,<BR/>På min båt var kranene defekte og slangestussene tæret og sprø. Selve gjennomføringene til cockpitdreneringen var fine og blanke og det tok sin tid å sage gjennom dem med hullsag. Det hele hadde sikker holdt noen år til, men det kjennes tryggere å ha byttet dem. <BR/><BR/>God tur til Karibia!<BR/><BR/>- HaraldHarald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-21325745907055516092007-05-14T16:24:00.000+01:002007-05-14T16:24:00.000+01:00Hei Harald,Det er med stor "misunnelse" jeg ser bå...Hei Harald,<BR/>Det er med stor "misunnelse" jeg ser båten din gå i vannet.<BR/>Blir nok en stund til min blir klar, kjølen er snart ferdig helsparklet,5kg epoksy... motorinstalasjonen begynner å nærme seg ferdig. Håper på å komme i gang med VC-tar neste uke, så er det litt jobb med omlegging av det elekrtiske i båten, så kommer den ut:) Ut å seile!<BR/><BR/>Mvh IwrigAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-80417439935956737332007-05-14T13:44:00.000+01:002007-05-14T13:44:00.000+01:00Hej HaraldKul att se din IW i vattnet. Min får som...Hej Harald<BR/><BR/>Kul att se din IW i vattnet. Min får som sagt stå på land ytterligare ett år. Självlänskranarna bakom motorn här helt sönderrostade. Så bordgenomföringarna är kanske lika slut som kranarna. Men det för bli nästa års projekt då motorn skall rivas ut mm. <BR/>Ha en skön seglinssommar <BR/>Själv så seglar jag till västindien på ett års långsegling med en annan segelbåt.<BR/>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-88638713140223604232007-05-02T18:15:00.000+01:002007-05-02T18:15:00.000+01:00Spørs...var ikke i stand til slike eksesser over V...Spørs...var ikke i stand til slike eksesser over Vestfjorden før jul... Men stiller med åpent sinn og to tomme hender, lader opp med <I>Lord Jim</I> i mellomtiden :)Larshttps://www.blogger.com/profile/09709313952002290560noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-34254637934347752242007-04-24T14:01:00.000+01:002007-04-24T14:01:00.000+01:00Velkommen ombord, Lars.Generell ballast!? Du har s...Velkommen ombord, Lars.<BR/><BR/>Generell ballast!? Du har sikkert spisskompetanse på noe. Lage gourmetmat på to primusbluss i stampesjø og 40 graders krengning...?Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-35617625860479902862007-04-22T20:20:00.000+01:002007-04-22T20:20:00.000+01:00Hei Harald!Det er med stor takknemlighet, ærbødigh...Hei Harald!<BR/><BR/>Det er med stor takknemlighet, ærbødighet og ydmykhet jeg vader ombord som mannskap, førstereis som vinsjegorilla og generell ballast på Færder'n!<BR/><BR/>- LarsLarshttps://www.blogger.com/profile/09709313952002290560noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-44283764135948335232007-03-22T12:07:00.000+01:002007-03-22T12:07:00.000+01:00Hei Iwrig,Hvis du vil se flere bilder av båten så ...Hei Iwrig,<BR/><BR/>Hvis du vil se flere bilder av båten så ta en titt her:<BR/><BR/>http://folk.uio.no/hhauglin/IW31<BR/><BR/>For det meste bilder jeg tok da jeg prøveseile båten i august 2006.Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-86405934551213575132007-03-17T00:10:00.000+01:002007-03-17T00:10:00.000+01:00Hei Harald,takk, junior får få køyeplass ved maste...Hei Harald,<BR/>takk, junior får få køyeplass ved masten for beste vekt plassering...<BR/>Støttelagret ditt står nok en tanke lenger fram enn mitt, men det ser ikke ut som det er mye, men mitt er en del kraftigere.Det andre bildet der er jeg fristet til å tro at kan være en SHE 31 med motoren plassert over kjølen. Det er nok en fordel i fht vekt i hekken og ikke minst ved bakking hvor våre Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-21554380135626169692007-03-14T14:10:00.000+01:002007-03-14T14:10:00.000+01:00Hei Iwrig,Jeg har lagt inn et par bilder av min eg...Hei Iwrig,<BR/><BR/>Jeg har lagt inn et par bilder av min egen og en annen båts propeller. Se på arkivet for mars 2007.<BR/><BR/>- HaraldHarald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2220410187252231477.post-28926138414600467452007-03-12T15:56:00.000+01:002007-03-12T15:56:00.000+01:00Hei IwrigGratulerer med ny lettmatros! Det er jo p...Hei Iwrig<BR/><BR/>Gratulerer med ny lettmatros! Det er jo produktivt, det! Jeg undres: Lever vi parallelle liv....? Vi venter nemlig en liten gutt om tre ukers tid. Jeg har jo tre matroser fra før av - på 2, 8 og 11 år - så bemanningen er det ikke noe i veien med. Kanskje de kan bli dyktige seilere også - hvem vet?<BR/><BR/>Det høres jo bra ut med en ny genua. Det er det i hvertfall ikke plass Harald Hhttps://www.blogger.com/profile/08320742371235952389noreply@blogger.com